نشست خبری دکتر ولایتی در ایسنا....

سرای عشق....

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سرای عشق.... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

‌نشست خبري علي‌اکبر ولايتي نامزد انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي بعد از ظهر امروز دوشنبه 13 خرداد ماه در خبرگزاري دانشجويان ايران برگزار شد.

ولايتي در اين نشست با اشاره به علت حضور خود در عرصه انتخابات گفت: علت اينکه بعضي از دوستان به بنده توصيه کردند وارد اين عرضه شوم و بنده نيز پذيرفتم، دو ويژگي بوده که دوستان در من سراغ داشتند و اميدوارم اين گونه باشد.

وي افزود: نخست سابقه طولاني بنده در حوزه سياست خارجي است که به مدت 15 سال وزير امور خارجه بودم و همچنين 15 سال در خدمت مقام معظم رهبري افتخار مشاوره امور بين‌الملل داشته و دارم.

وي با بيان اينکه طبيعتا در جريان تحولات سياسي دنيا قرار گرفته‌ام، افزود: بنده يکي از پايه‌گذاران سياست خارجي ايران بودم و به عبارت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بعد از انقلاب از زير صفر شکل گرفت چرا که سياست خارجي قبل از انقلاب به کار نظام نمي‌آمد.

مشاور ارشد مقام معظم رهبري با بيان اينکه يکي از حوزه‌هايي که با ايجاد هر انقلابي تغيير نمي‌کند، حوزه سياست خارجي است، اظها داشت: قبل از انقلاب سياست خارجي ايران در امتداد سياست ايالت متحده آمريکا بود به طوري که نقش وزير امور خارجه از نقش نسخت وزير بيشتر بود چرا که سياست‌هاي ديکته شده آمريکا را اجرا مي‌کرد.

وي در ادامه خاطر‌نشان کرد: ‌بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به دنبال شعار مردم، نه شرقي و نه غربي بوديم و اين شعار سردر وزارت امور خارجه قرار گرفت و مفهوم اين کار نفي سلطه شرق و سلطه غرب بود.

ولايتي تصريح کرد: بنابراين لازم بود سياست خارجي مستقلي در اين راستا انجام بگيرد و با الهام گرفتن از بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري و قوانين موضوعه کشورمان از جمله قانون اساسي اين روابط شکل گرفت.

وي با بيان اينکه سياست خارجي فراتر از روابط خارجي است، گفت: روابط خارجي در حوزه‌هاي گوناگوني همچون روابط علمي، روابط تجاري، روابط پزشکي و ... صورت مي‌گيرد ولي سياست خارجي شامل تمام روابط بوده و روابط خارجي را نيز سياست خارجي تعيين مي‌کند.

ولايتي در ادامه با بيان آنکه در سال‌هاي اخير سياست خارجي دچار مشکل شده است، گفت: امروز از هر مردم عادي بپرسيد که راه حل مشکلات کشور چيست، خواهند گفت‌ تصحيح و تقويت سياست خارجي، بنابراين يکي از کارهايي که بنده مي‌توان از عهده‌اش بر‌بيايم روابط سياست خارجي است.

اين نامزد انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري در ادامه گفت: نکته ديگر به تعريف بنده از اصولگرايي بر مي‌‌گردد، معتقدم اصولگرا کسي است که به نظام، قانون اساسي و به اصل ولايت فقيه در گفتار و کردار ارتباط داشته باشد پس اصولگرايي مارک خاصي براي عده‌اي خاصي نيست.

وي تصريح کرد: بنابراين هر کس مي‌تواند زير چتر اصولگرايي قرار بگيرد و مي‌تواند ‌در دولت آينده بنده همکاري کند.

وي در ادامه گفت: موضوع مهم ديگر اين است که افراد متخصص حاضر نيستند با هر دولتي کار کنند ولي افراد مختلفي که در حوزه‌هاي گوناگون تخصص دارند اعلام آمادگي کردند با بنده همکاري کنند.

ولايتي خاطر‌نشان کرد: رئيس‌جمهور هماهنگ‌کننده بين ارکان دولت و ساير نهادها است به عبارتي هر وزيري در حوزه خودش بايد اختيارات رئيس‌جمهور را داشته باشد بنابراين رئيس جمهور بايد هماهنگ‌کننده باشد.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه چگونه می‌توانید ظرف مدت 100 روز وضع اقتصاد را بهبود بخشید؟ گفت: بنده 42 سال است که طبیب هستم، اگر مریض بدحالی که خونریزی دارد به شما مراجعه کند حتی اگر دکتر هم نباشید، می‌دانید که باید ابتدا خونریزی‌اش را قطع کنید و به او خون تزریق کنید.

وی ادامه داد: ما گفتیم ظرف دو سال مسئله را درست می‌کنیم و برای کوتاه‌مدت نسخه‌هایی داریم که آن نسخه‌ها این است: اول، اجازه ترخیص اجناسی که در گمرک است را می‌دهیم چرا که بعضی از نیازمندی‌های کشور در گمرک و در دمای 45 درجه حبس شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: به تولید‌کنندگانی که یا کارخانه آنها تعطیل شده و یا تولید آنها به زیر 50 درصد و 30 درصد کاهش یافته فرصت 6 ماهه می‌دهیم تا از مالیات‌ها معاف باشند چرا که بسیاری از کارخانه‌ها علاوه بر قسط و بهره باید زیان دیرکرد را بپردازند.

ولایتی تصریح کرد: ما این مهلت معافیت 6 ماهه را به آنها می‌دهیم و آنها باید در عوض تضمین کنند که تولید را 30 الی 40 درصد افزایش دهند.

وی گفت: اگر تولید کالا بالا برود و ورود کالا به کشور افزایش یابد نسبت عرضه و تقاضا تغییر کرده و قیمت‌ها کاهش می‌یابد‌.

این کاندیداي انتخابات ریاست جمهوری افزود: مطلب دیگر اعتماد بین ملت و دولت است به عنوان مثال شخصی دلار خود را در بانک قرار داده است و اینک حق بازپس‌گیری آن را ندارد این موضوع اعتماد میان ملت و دولت را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب افرادی که مواد خام را در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌دهند اعتماد خود را از دست داده و دست به اقدامی در این زمینه نمی‌زنند تا متحمل ضرر و زیان بیشتری نشوند.

ولایتی اظهار داشت: این مطلب که می‌شود اقتصاد را ظرف مدت 100 روز بهبود بخشید اجرای دقیق برنامه 5 ساله است.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای حل مشکل دارو و سلامت چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: ما یک برنامه دراز‌مدت را با ترمیم بیمه در دست داریم باید بیمه‌ای که کفایت کننده نیاز مردم است به صورت سراسری وجود داشته باشد در حالی که امروز بیمه تامین اجتماعی 35 درصد هزینه درمان را می‌پردازد.

ولایتی با اشاره به برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: باید سهم پرداختی مردم از هزینه درمان در پایان برنامه پنجم به 30 درصد برسد ما با تصویب برنامه ششم درمان را رایگان خواهیم کرد و همه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و این بیمه است که صدردصد هزینه‌ها را می‌پردازد بدین ترتیب مشکل سلامت حل خواهد شد.

ولايي ادامه داد: تهديد شکل کامل يافته تنش‌زدايي است، نظر هر کانديدايي مهم است معتقدم پيشگيري بهتر از درمان است نبايد اجازه دهيم تنش ايجاد شود و در پي آن به دنبال معالجه تنش‌زدايي باشيم.

وي افزود: اگر موفق نشديم براي تنش‌زدايي در مرحله آخر تهديد‌زدايي خواهيم کرد.

وي همچنين در خصوص شهروند ايراني گفت: هر ايراني ايراني است، شهروند درجه يک، دو و سه نداريم هر کسي که ايراني بوده و در خارج از ايران زندگي مي‌کند همه ايراني بوده و بايد مساوي باشند.

وي تصريح کرد: عدالت اقتضا مي‌کند امکانات موجود در اختيار همه قرار گرفته شود و آزادي مسرح در قانون اساسي بايد رعايت شود و هر ايراني به اندازه سهم خود از آن استفاده کند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه در زمان تصدي شما چند معاهده به امضا رسيد که به ضرر ايران بود از جمله معاهده ان پي تي نظر شما در اين رابطه چيست، اظهار داشت: معاهده ان پي تي در زمان بنده امضا نشد ولي از آن دفاع مي‌کنم.

وي فزود: هر مسئولي که مي‌گويد انرژي هسته‌اي حق مسلم ما است با استناد به معاهده ان پي تي مي‌گويد بنابراين معاهده خوبي است و از آن دفاع مي‌کنم.

ولايتي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران خارجي مبني بر سياست دولت وي در خصوص 1+5 گفت: اجازه بدهيد تا دولت خود را تشکيل بدهم و پس از آن در اين زمينه اظهار‌نظر خواهم کرد ولي دولت فعلي نيز بناي ادامه مذاکره 1+5 را دارد.

وي افزود: اگر موفق به ايجاد دولت شوم مذاکره با 1+5 را ادامه خواهم داد منتها با باب مثبت و جديت.

ولايتي همچنين در خصوص مسئله هسته‌اي ايران تصريح کرد: 6 کشور در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران سياست يکساني اعمال نمي‌کنند بنابراين علاوه بر مذاکره دسته جمعي بايد يک مذاکره تک به تک نيز با آنها داشته باشيم.

وي تصريح کرد: ديپلماسي يک موضوع بسيار حساس و متنوع بوده و بايد بتوانيم از آن در مذاکرت استفاده کنيم.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص سرانجام ائتلاف سه‌گانه گفت: اعلام مي‌کنم تا آخر ادامه خواهم داد و انتخاب را بر عهده مردم مي‌گذارم.

وي اظهار داشت: آخرين تصميمي که در اين راستا گرفته شد اين بود تا پاي صندوق راي ادامه دهيم و مردم انتخاب کنند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه برخي کارشناسان معتقدند سياست‌هاي اقتصادي شما عملياتي نمي‌شود نظر جنابعالي چيست، گفت: بايد بگويم اين حرف را سياست مردان و يا اقتصاد‌دانان بد‌بين مي‌زنند و ما بنا داريم دولتي بر اساس واقع‌بيني تشکيل دهيم چرا که ظرفيت ايران بيش از اين حرف‌ها است.

وي تصريح کرد: اگر کار به دست مردم سپرده شود مشکل اقتصادي حل خواهد شد و با اقتصاد‌دانان کار کرده و محرب در اين زمينه استفاده خواهم کرد.

ولايتي تصريح کرد: به اين نتيجه رسيده‌ام اگر اقتصاد ما توليد‌محور باشد و توليد ما مرد‌م‌محور، مشکلات اقتصادي حل خواهد شد و بايد گفت کشور ما مشکلات شديدتر از اين‌ها را سپري کرده است.

وي همچنين در خصوص ايجاد آشتي با ساير کشورها گفت: در موضع سياست بين‌المللي، با اجلاس غير‌متعهدها موفق بوديم و در حوزه بيداري اسلامي نيز با الهام گرفتن از رهبر معظم انقلاب، مجمع جهاني بيداري اسلامي را درست کرديم که همه ملل مسلمان در آن حضور دارند.

وي اظهار داشت: اما در سياست رسمي بايد رابطه دوجانبه‌اي با کشورها برقرار کنيم؛ در حال حاضر حدود 20 کشور در دنيا هستند که تقريبا 190 کشور عضو سازمان ملل بوده و ما با تعداد کمي از آنها رفت و آمد مي‌کنيم.

وي تصريح کرد: در حال حاضر تنها کشوري هستيم که با 18 کشور مسلمان همسايه هستيم و موقعيتي دارم که ساير کشورهاي مسلمان ندارند.

ولايتي تصريح کرد: رابطه فقط رفت و آمد با کشورها نيست بلکه بايد زمينه ايجاد همکاري را ايجاد کنيم.

وي اظهار داشت: گروه کشورهاي اکو و جي 8 در زمان بنده شکل گرفت که تاکنون اگر رشد منفي نداشته باشد، پيشرفتي نکرده است.

ولايتي در پايان و درباره رابطه خود مصطفي پور محمدي گفت: بنده با آقاي پور محمدي رابطه دوستانه داشته و دارم و ايشان به صورت مستقل آمده بودند که از يک زماني تشخيص داد تا به نفع بنده کنار بکشد و به من کمک کند.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران که همکاري شما با آقاي پور‌محمدي چگونه خواهد بود، گفت:‌ آقاي پور‌محمدي پست‌هاي مختلفي از جمله وزير کشور را داشته و در حال حاضر رئيس سازمان بازرسي است و صلاحيت کاري دارند بنابراين حتما از ايشان استفاده خواهم کرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:ولایتی,ایسنا,اصولگرایی,انتخابات ایران,ایران,

] [ 17:32 ] [ محمد رضا بنازاده ]

[ ]